שלום לכולם! مرحبا بالجميع!
עלינו להמשיך בעבודה, ולכן פרסמנו את המשימה הבאה מתוך הבלוג של עמיחי:
משימתכם הבאה:
עלינו להמשיך בעבודה, ולכן פרסמנו את המשימה הבאה מתוך הבלוג של עמיחי:
משימתכם הבאה:
א. הנציגים שהשתתפו במפגש מתבקשים להעלות רשמים, חוויות ותיאור הדיונים והשיח לטובת חברי הקבוצה שלט נכחו במפגש.
ב. עליכם לבחור ביחד דילמה חברתית אותה תציגו בסרטון לסיום הפרוייקט.
ג. לאחר שבחרתם דילמה עליכם לתכנן ולכתוב תקציר סרטון (כחצי עמ') שיכתב במבנה הסיפור הקצר, על התסריט לכלול את השפה הערבית והעברית ולהתקיים הן בטייבה והן בגני תקוה. כל חברי הקבוצה צריכים להיות שותפים ביצירת התסריט ובהכנת הסרטון.
ד. שימו לב: בבלוג כתבו במרוכז בפוסט אחד את תגובותיכם ולא כל אחד בפוסט נפרד. (בפוסט הזה)<----
בהצלחה,
עמיחי
שימו לב! כולכם צריכים להתעדכן אוטומטית בבלוג של עמיחי! אחרת לא תדעו מה צריך לעשות...
הבלוג של עמיחי: http://amichayblog.blogspot.co.il/
מה דעתכם שנבסס את העבודה מסביב לחרם?
השבמחקעדן סעדה :)
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
השבמחקכןן רעיון מעולה !
השבמחקעמית טוב
יופי מצוין.
השבמחקמאי, גילה, מואומינה, דוחא ונור, יש לכם איזהשהם רעיונות להציע?
עדן סעדה
היי, חשבנו על רעיון.. מה אתם אומרים על ילדה שנפלה למלכודת של פדופיל ובידו תמונות עירום שלה שהוא מאיים לפרסם..?
השבמחקהולך?
מאי ברזילי
רעיון מעולה. אני לא חושב שתהיה בעיה לצלם אותו.
השבמחקהיי כולם,
השבמחקהקדישו לנו היום שיעור למטרת העבודה ובעקבות התקלה בתקשורת בינינו רשמנו סיפור כדי שלא ירד ציון... מקווים שתענו בהקדם כדי שנוכל להתקדם עם רשימת התסריט, אם לא תענו נאלץ לרשום אותו לבד, שוב כדי שלא ירד ציון..
אנו נעלה את הסיפור לאחר שכתוב למחשב..
מאי ברזילי יובל ניניו עדן סעדה גילה יוסף ועמית טוב (:
שלום,
השבמחקלפי דעתי הרעיון של מאי מעולה.
שלום,
השבמחקהבעיה הזאת היא מאוד נפוצה בימינו.
גני טייבה-
השבמחקהנושא- איומים ברשת (צריך למצוא כותרת מגניבה ומתאימה לסיפור)
דמויות-
1. הילדה המאוימת= נטע
2. המאיים= יונתן (שם בדוי)
3. ילד מקובל= ניב
4.אמא= יעל
5.ילדה מקובלת= ספיר
6.ילדה מקובלת נוספת= נועה
7. מורה= אירית
8. יהיה הצלם- לא משתתף בתור אחד התפקידים
נטע תלמידת כיתה ט, לא מקובלת חברתית, פוגשת גבר באינטרנט בשם יונתן ומתאהבת בו (לא השם האמיתי שלו, המציא שם לצורך סחיטה של קטינות) יונתן משתמש ברגשות שלה ומנצל אותה.. הוא אומר לה שבגלל בעיית מרחק תהיה להם בעיה להיפגש באופן שותף ומבקש ממנה תמונות עירום שלה, יונתן מעלה לנטע את הביטחון בתגובות על התמונות שהיא שולחת לו (כגון: איזה כוסית, את מושלמת, הילדה הכי יפה שאני מכיר) יונתן נותן לנטע להרגיש טוב יותר עם עצמה והוא מעלה לה את הביטחון, נטע נורא מחפשת את התגובות חיוביות האלה מהחברה ולכן ממשיכה לשלוח לו תמונות והרגשות כלפיו מתעצמים. לאחר מספר תמונות, היא מבקשת ממנו להיפגש בטענה שהיא חייבת לראות אותו ושהיא כבר לא יכולה לחכות ומציבה אולטימטום כי אם הם לא יפגשו היא תפסיק לשלוח לו את התמונות.. הבקשה נענתה בשלילה וגררה איום- יונתן מאיים על נטע כי אם היא תפסיק עם שליחת התמונות הוא יפיץ אותם והיא תושפל חברתית. נטע לא מאמינה לאיום כי היא בטוחה שיונתן מרגיש כמוה ולכן ממשיכה לעמוד על שלה. לאחר מספר וויכוחים יונתן מפיץ את התמונות.. התגובות מבית הספר ומהבית לא מעודדות ותומכות בנטע.. היחידה שבאה לקראתה הייתה המורה שלה, אירית.. נטע לא יכלה לסבול יותר את העלבונות בבית הספר, אמא שלה התביישה בה ולא ניסתה לעזור לה למחוק את התמונות ולפתור את הבעיה.. נטע מחליטה להתאבד כי היא הגיעה למסקנה שאם ההורים שלה לא עוזרים לה והחברים נגדה ולא תומכים בה, כנראה היא לא מספיק חשובה לאף אחד ושהיא מיותרת בעולם.. ונטע מחליטה להתאבד. כשאימה יעל חוזרת הביתה היא מוצאת את הפתק שרשמה נטע לפני ההתאבדות.. יעל הולכת לאמבטיה ומוצאת את בתה מתה..
אז סיימנו את הסיפור, חסר רק תסריט.. מקווים שתענו בהקדם ושנוכל להתקדם בעבודה..
מאי יובל גילה עדן ועמית
היי, אני ממש התחברתי לסיפור .. אני חושב שיהיה נורא כיף לצלם ולחוות אותו מקרוב..
השבמחקדוחא נור ומואמינה אני מבקש שתענו על זה מהר כדי שנוכל להמשיך בכתיבת התסריט (צריך להגיש היום בערב ואנו מחכים לתגובות ממכם...) אם לא, נאלץ לרשום אותו לבד וחבל שלא נוכל לשתף פעולה בכתיבת התסריט..
גילה יוסף
תקשיבו, לדעתי נשנה את הסוף, כדי שיישאר סוף פתוח לסיפור ולא נשאיר את זה במוות טרגי.
השבמחקמאי ברזילי
דוחה מואמינה ונור, אתן לא עונות אז היינו חייבים לרשום את התסריט לבד, בבקשה תנסו להיות יותר פעילות בבלוג....
השבמחקתסריט-
סצנה ראשונה: נטע מספרת את הסיפור במסך שחור (לא רואים כלום, רק מסך שחור ואת הקול של נטע ברקע)
"אני לא יודעת איך זה קרה, לא ידעתי למה אני נכנסת.. הייתי בטוחה שהוא מרגיש אותו דבר, אבל כנראה הוא רק ניצל אותי בשביל התמונות" "הוא נורא העלה לי את הביטחון הייתי בטוחה שהוא התכוון לכל מה שהוא אמר לגביי, הוא לא היה מוכן להיפגש ולא הבנתי למה אז אמרתי לו שאם לא ניפגש אני מפסיקה עם התמונות, לא חשבתי שהוא באמת יפיץ את התמונות. הייתי בשוק"
סצנה שנייה: קמה בבוקר, עלבונות מצד האימא ..
-נטע מגיעה הביתה כשאימה מחכה בבית.. האמא: "אני לא חינכתי אותך ככה, את מגעילה אותי" "עופי לי מהעיניים"
סצנה שלישית: התגובות בבית הספר
-נטע מגיעה לבית הספר , ספיר ונועה ניגשות אליה :
ספיר: איכס הנה השרמוטה
נועה: כן, איזה גוף מגעיל יש לך
ניב מגיע, ואומר: למה עשית את זה לעצמך, מה את חשבת לעצמך?!
-נטע בורחת בבכי לכיתה
סצנה רביעית: שיחה עם המורה אירית.
אירית קוראת לנטע לשיחה... "נטע, אני יודעת שאת מרגישה כאילו הכל אבוד , אבל אני רוצה שתדעי שאת לא לבד ואני פה בשבילך כל הזמן בכל שעה ובכל מה שתצטרכי.. אני רוצה שתבטיחי לי שלא תעשי שום דבר שיפגע בך ושתצטערי עליו אחר כך , אנשים טועים ואת נפלת למלכודת שלא ידעת עליה, את לא צריכה להרגיש אשמה.. מחר נלך ביחד למשטרה אחרי בית ספר כדי שנוכל לנסות לתפוס את מי שעשה לך את זה"
סצנה חמישית: בחדר יושבת ולא יודעת מה לעשות .. להתאבד או להקשיב לעצתה של המורה.
ביום שני נקבע ביחד מי עושה איזה תפקיד, איפה מצלמים ואיך משלבים את הערבית והעברית בסרט.. מקווים שתענו בהקדם..
מאי יובל גילה עדן ועמית
בחרתם בדילמה חברתית מתאימה ויצרתם שלד נכון ויפה של תסריט.
השבמחקשימו לב, נושא שיתוף הפעולה הוא חשוב מאוד, עליכם להתייחס לדילמה משותפת ולהקדיש זמן לתכנון משותף. כרגע יש חלקים חסרים בתסריט, עליכם לפרט ולדמות בעיניכם כיצד תראה כל סצנה ולהקפיד על רצף עלילתי. בהצלחה, עמיחי
مرحبا...
השבמחקان هذه القصة التي طرحتموها غير مناسبة ابدا لمجتمعنا ولا تليق لطلاب بجيلنا...
وهناك الكثير من القصص والمشاكل الاجتماعيه التي يمكننا الخوض بها غير هذا الموضوع اللا اخلاقي (immoral)
شكرا..